ANALYSEN

Dato: 2024
Adresse: Hamar
Tidspunkt: Alle kursdager kl 09.00-16.00

KR. 15.500 ,-

Pr. deltager ekskl. moms

INKLUDERT:
Prisen inkluderer lunsj, kaffe og te, samt frukt.

Kursdatoer:
Modul 1: 2 dager
Modul 2: 1 dag

Ca 14 dager før kursstart sendes det ut et velkomstbrev med praktisk informasjon. Sertifiseringssertifikater utstedes når et antall sertifiseringsfilmer scores innenfor de aksepterte verdiene i løpet av en tre måneders sertifiseringsperiode.

Viktig info
- Vær oppmerksom på at det er obligatorisk oppmøte på alle kursdagene.
– Det er en fordel å ta med laptop/nettbrett

Innhold i kursdagene

På kursets første dag får du tilgang til den nettbaserte versjonen av den nevroaffektive analysen og til treningsvideoene. Du lærer hvordan du utfører den nevroaffektive analysen på deg selv og på en case. Den andre dagen trenes analysen gjennom videofilmer. Tredje kursdag er ca. en måned senere, og det forventes at du i mellomtiden vil ha analysert både dine egne saker og treningsfilmene du får tilgang til på nettsiden.

3. dag av kurset jobber vi også med spørsmål ved egne saker og treningsfilmer. I tillegg vil du være forberedt på sertifiseringsprosessen, hvor du får tilgang til fire sertifiseringsfilmer noen dager etter slutten av 3. dag. Du har da 3 måneder på deg til å score de fire ca. 20-25 minutters sertifiseringsfilm gjennom en internettbasert sertifiseringsprosess, hvoretter du har mulighet til å motta et sertifiseringssertifikat. På den tredje dag vil vi også gå i igjennom intervensjonsmuligheter.

3. dag av opplæringskurset, som er innenfor sertifiseringsperioden, består i å bruke den nevroaffektive analysen til konkrete tiltaksforslag og å bruke analysen til effektmåling med utgangspunkt i å kunne justere tiltaksplanen. Basert på filmklipp av interaksjoner og egne analyser vil vi i fellesskap, basert på analyseresultatene, utvikle forslag til intervensjon. Avhengig av deltakernes faglige satsingsområder vil vi ha fokus på intervensjon for barn, unge, voksne, utviklingshemmede og/eller familiesamspill.

Det er en fordel å ta med datamaskin på dette kurset.

Kurset legger særlig vekt på

  • Undervisning i bruk av nevroaffektiv analyse

  • Tester den nevroaffektive analysen

  • Organisering av en realistisk tiltaksplan

  • Verktøy for å gjøre effektmålinger

  • Mulighet for sertifisering

  • Trening i å 'oversette' forståelsen av den umiddelbare utviklingssonen til relevante aktiviteter, samhandlingsformer eller samtaleformer på de tre nevroaffektive nivåene.

  • Mulighet til å reflektere og utveksle om egen evne og komfortsone i forhold til å være 'caravanfører', d.v.s. aktivt lede et utviklende samspill på disse områdene

  • Mulighet for å diskutere hensiktsmessige metoder i forhold til de foreslåtte intervensjonene

KURSHOLDERE

TORGEIR FORÅRSVEEN
Klinisk Barnevernspedagog

Har de siste 15 årene engasjert seg i arbeid med barn og unge i alderen 2-23 år i ulike arenaer. Blant annet barnehager, barnehjem og ungdomsinstitusjon. I tillegg har han de siste 6 årene veiledet fagfolk og studenter fra tilsvarende arenaer og har publisert fagartikler innen miljøterapi og psykisk helse i barnehage. Hans erfaringsgrunnlag strekker seg fra barnehageassistent, hovedverneombud og til miljøterapeut og leder. Den siste tiden har han begynt på en rekke spennende prosjekter sammen med Susan Hart, der i blant NUSSA.

SVANHILD KVAAL
Barnevernspedagog

Svanhild har gjennom de siste 17 år jobbet med barn og unge med sammensatte utfordringer. Hun har de siste årene engasjert seg i den neuroaffektive analyse og har erfaring med implementering, intervensjonsarbeid og kartlegging ved hjelp av analysen. Svanhild jobber som enhetsleder ved en omsorgsinstitusjon hvor store deler av hennes daglige virke omhandler NAA og dens bruksområder.